A la recherche de l`etoile distante.


Afara ploua cu stele si eu am sacul rupt. Ma intind neputincios sa prind cate una, sta pret de cateva secunde de-a lungul sacului meu dar dispare printre gaurele facute de alte si alte stele, la fel ca ea, care au trecut vijelios, navala, neputand sa isi gaseasca aleanul in marginile canepate ale sacului meu.

Afara ploua cu stele… sute si mii de stele se arunca spre noi, muritorii de rand, care stam cu sacii bine infipti in mainile nostre, frumos colorati, la unii… simpli, la altii… unii cu gura inca inchisa iar altii doldora de stele bine agatate printre firele iesite, ca niste trofee prafuite si uitate, reminiscente ale unor timpuri in care stelele erau stele doar daca erau necazatoare.

Afara ploua cu stele si nu-mi pasa ca am sacul rupt. Sunt mandru de fiecare fir dus si de fiecare gaurica prin care vad dincolo de limitarea impusa de marginile lui zdrentuite. Sunt mandru ca fiecare gaurica a schimbat fundul sacului intr-o sita, fara sa stiu, fara sa vreau, fara sa recunosc macar, iar zeci de stele, perfect identice cu cele care mi-au largit orizonturile din fundul sacului vor trece nestingherite prin el si se vor opri in alte fibre, alte culori si alte povesti le vor consuma lumina si se vor stinge uitate, nici macar trofeu, lumina de veghe pe un fund de sac mult prea folosit si mult prea dispretuit.

Afara ploua cu stele si eu privesc nestingherit, asteptand steaua mea. E cea mai mare, cea mai frumoasa, cea mai posesiva si mai motivanta stea din galaxie, iar pentru ea mi-am pus la cusut saculetul, mi-l voi colora frumos si voi fi pregatit sa punem steaua la loc de cinste si sa fiu indeajuns de suficient sa vrea sa ramana mereu in saculetul meu.

Afara ploua cu stele si eu sunt multumit. Pentru ca stiu ca odata ce imi voi deschide sacul, o singura stea isi poate avea locul acolo… si nu va mai dori sa plece niciodata…

Despre Intelesuri Separate

Un gentleman gandeste ce vrea si spune ce trebuie.
Acest articol a fost publicat în Ganduri razlete. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

