Nu platim pentru fericire


Cele mai frumoase lucruri in viata sunt gratuite, spunea cineva. Eu zic ca lucrurile care merita pastrate pentru totdeauna sunt cele pentru care ar trebui sa platesti oricat, dar nu ti se cere nimic in schimb. Zambetul unui necunoscut pe strada, atingerea mainii unui copil care a vazut in tine o persoana demna de a-l ghida in viata, imbratisarea unui prieten dupa o perioada in care nu v-ati vazut, o gura de aer curat, o ploaie calda de vara, o privire ce iti rascoleste sufletul, o strangere de mana inainte de culcare. Si lista nu e niciodata exhaustiva.

Nu am platit niciodata nimic pentru lucrurile care mi-au saltat sufletul de prea plinul bucuriei, dar am platit de fiecare data cand le-am pierdut. Am rupt bucati din mine, am lasat in urma amintiri si oameni, am luat decizii incorecte doar pentru a avea sansa de a le simti din nou.

Am fost invatati de societatea de consum ca trebuie sa platim pentru lucrurile care ne fac fericiti, ca trebuie sa bagam mana in buzunar, sa dam ceasul inainte si sa rupem bucatele din fiintele noastre pentru a primi ceva in schimb. Am uitat bucuriile simple si timpul petrecut cu noi insine, am uitat sa fim noi inainte de a fi pentru altii. Dar mai presus de toate am uitat ca din multitudinea de lucruri gratuite in lumea asta, noi suntem cel mai de pret. Si uitam, incetul cu incetul, sa deschidem bratele si sa spunem: „Hai!”, dar spunem tot mai des: „Mie ce-mi iese?”.

Nimic din ce te face fericit nu merita sa platesti pentru ele. Dar vom plati intotdeauna cand o vom pierde.

Despre Intelesuri Separate

Un gentleman gandeste ce vrea si spune ce trebuie.
Acest articol a fost publicat în Ganduri razlete și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

