Epitaf


Epitaf

Şi dacă mâine va veni

Şi eu voi fi-ncetat să sper

E că am fost vis efemer

Şi cum am fost nu voi mai fi.

 

Iar dacă noaptea va veni

Nu voi privi cu drag la lună

Şi nu-i voi împleti cunună

Iubitei mele. Voi dormi.

 

Şi dacă razele vor trece

Pe chipul meu ca în trecut

Mă voi gândi că n-am ştiut

Că am fost cald. Şi voi fi rece.

 

Şi de iubita va veni

Cercând să-mi mângâie obrazul

Îşi va da seama, că-n tot cazul,

Am fost un vis şi n-oi mai fi.

 

Şi de-or veni ca să mă plângă

Atâtea vise ce-am visat

Spuneţi-le că e păcat

Ca lângă mine să se stingă.

 

Şi le mai spuneţi să-şi găsească

In lumea asta de păcat

Un suflet dornic să primească

Aceleaşi vise ce-am visat.

 

Dar lui să-i spuneţi că odată

A fost în lume-un om ca el

Ce-a vrut să facă dintr-o viaţă

Un cântec pur de menestrel.

 

Să ştie că visarea-i bună

Atunci când n-ai cui spune un cuvânt

Să-şi facă viaţa lui nebună

Şi nu ca mine, un mormânt.

 

Să ştie toţi ce cred în vise

Că n-are rost să mai dormim,

Să ne visăm pe scena, vii,

Când stăm cu toţii în culise.

 

Să fim doar simţuri şi putere

Să luam toate cum ne vin

Să fim o lume de maimuţe

Şi poate nu mai suferim.

 

Iar eu vă spun acum “Cu bine!”

Aud cum Moartea îmi şopteşte:

“Tu, visătorule, trezeşte!

E timpul ca să vii cu mine…”

Despre Intelesuri Separate

Un gentleman gandeste ce vrea si spune ce trebuie.
Acest articol a fost publicat în Poezie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

