Un stejar si-o stea


Acum câtiva ani mi-a cerut fratele meu să îi spun o poveste. Am rămas cu el câteva ore până venea mama de la serviciu, ca nu putea să adoarmă. A scos din bibliotecă două cărţi de povestioare şi mi-a dat să i le citesc.

–          Dar parcă le ştii pe astea. Dacă ţi le mai citesc de multe ori, o să le înveţi pe de rost.

–          Pai dacă altele nu-mi plac… Zi-mi tu o poveste…

–          Ce poveste să zic?

–          Nu ştiu. O poveste din capul tău.

–          Cum să spun poveşti din capul meu? Tu crezi că eu sunt de-ăla care face poveşti? De ce nu faci şi tu o poveste?

–          Eu sunt mic. Dar tu eşti mare şi trebuie să ştii să faci poveşti. Când voi fi şi eu mare, o să spun şi eu poveşti la fratele meu mai mic.

–          Care frate mai mic? Crezi că mai aduce barza vreun frăţior de acuma?

–          Nu ştiu…

–          Te asigur eu că nu.

–          Atunci o să spun la copilul meu… hai, te rog, zi o poveste.

–          Bine… A fost odată o prinţesă care trăia într-o pădure. Şi a găsit-o un prinţ şi apoi s-a căsătorit cu ea. Şi au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi. Gata, acum du-te şi te culcă.

–          Asta nu e poveste… zi una mai lungă.

–          Acum vrei două poveşti? Ai zis să zic numai una…

–          Dar asta nu a fost poveste. Nu era deloc poveste.

–          Bine, bine… O să zic o poveste. Pune capul pe pernă şi adormi, da?

–          Da… zi povestea.

El puse capul pe pernă şi eu încep povestioara…

            Un stejar s-a îndrăgostit de o stea. S-au cunoscut printr-o raza de lumină ce a venit la stejar într-o noapte senină, trimisă de steaua firavă ce îşi consuma eternitatea ei banală. Era singură printre mii de alte stele. Rece şi nemuritoare, ca un suflet de gheaţă. În noaptea aceea îşi luă toată lumina să şi o aruncă aiurea. Lumina căzu printre frunzele stejarului. Trezindu-se, stejarul îşi duse crengile la ochi. Era mult prea puternică lumina. Aşa că stejarul se încordă şi aruncă lumina la loc. Steaua prinse putere şi o aruncă iar, în aceeaşi direcţie, la acelaşi stejar, în altă noapte suavă. Cine era el să refuze lumina?! Stejarul o luă şi o puse în vârful crengilor sale. De atunci, în fiecare seară, steaua trimitea câte o mică rază de lumină să-i spună “noapte bună” stejarului. Până într-o seară, când sătulă de distanţa dintre ei şi diferenţa dintre lumile lor, steaua se hotărî să vină în lumea stejarului. Au petrecut trei zile superbe steaua cu stejarul. Au alergat unul lângă altul, s-au ţinut în braţe. Steaua se pierdea printre crengile stejarului. Păreau atât de fericiţi împreună. Şi erau fericiţi. Înainte ca steaua să se suie pe raza de lumină trimisă de emisarii cerului, îi ceru stejarului să-i spună “la mulţi ani!”. Stejarul o luă în braţe şi o sărută. Află că steaua îşi sărbătorea ziua de naştere, cu milioane de ani în urmă născându-se din visul de iubire al unei găuri negre şi al unui soare. Şi aşa, în îmbrăţişarea strânsă dintre cei doi, steaua se pierdu printre crengile stejarului, purtată de raza de lumină.

In fiecare seară steaua trimitea un sărut şi o şoaptă de iubire odată cu toată lumina ei. Stejarul trimitea şi el câte o frunză verde în fiecare dimineaţă când steaua se ducea la culcare. Steaua luă frunza de stejar, o aşeză sub capul ei, şi îşi visă iubirea. Aşa era fiecare seară: o poveste de iubire dintre un stejar şi o stea.

Dar exista un meteorit care îşi făcea veacul prin preajma stelei, gravita în jurul ei şi îi mai fura câte o sărutare. Şi meteoritul se lăsa cam greu dat la o parte, aşa că cei doi iubăreţi au trebuit să treacă prin multe până să se îmbrăţişeze pentru eternitate. Acum stejarul îşi întinde crengile în fiecare seară către cerul înstelat, spre steaua lui. O aşteaptă să apară iar în braţele lui, să fugă iar împreună, să se piardă iar printre crengile lui.

–          Mă opresc din povestit.

–          Atât? spuse el jumătate adormit.

–          Da. Ar mai trebui să fie ceva?

–          Pai nu ai terminat povestea. A venit steaua la stejar? S-au mai strâns în braţe? Au mai alergat prin lume? Ce s-a întâmplat după?

–          Asta nu mai ştiu. Numai steaua poate decide ce se întâmplă mai departe. Stejarul nu mai are nici o putere. Are rădăcinile înfipte adânc în pământ şi nu poate pleca din lumea lui. Steaua s-a coborât în lumea lui şi ştia ce o aşteaptă. Ştia că stejarul nu are puterea să se urce la ea. Ştia că va trebui să treacă prin multe pentru a câştiga dragostea eternă a stejarului.

–          Dar steaua îl iubea pe stejar?

–          Cândva, steaua i-a spus stejarului că l-a iubit mai mult decât va înţelege şi simţi el vreodată. Cred că l-a iubit. Cred că a fost sinceră.

–          De unde ştii? Poate că iubea pe altcineva.

–          Am văzut în ochii ei…

–          Te-ai întâlnit cu steaua?

–          Da… cum să nu mă întâlnesc!? Ea mi-a spus povestea!

–          Da? Nu te cred! Mă minţi.

–          E adevărat! Pe cuvântul meu. Stăteam odată în Braşov în parc şi era noapte. Şi am văzut o stea cum pica încet – încet. Şi am fost să o prind. Voiam să vorbesc cu ea. Şi ea mi-a spus povestea. Era supărată în seara aia. Am aşteptat până s-a făcut dimineaţă şi apoi am convins-o să se duca la culcare.

–          Şi te-a ascultat?

–          Da. Pentru că a văzut că sunt un tip de treabă şi pentru că am ascultat-o atât de bine.

–          Şi mai vine? Te-ai mai întâlnit cu ea?

–          Nu am mai văzut-o de atunci de când a decis să se întoarcă în lumea ei. Hai că am vorbit destul. Acum e timpul să te culci.

–          Ba nu…

–          Ba da… te culci.

–          Bine. Dar îmi promiţi că îmi spui cum se termină povestea când te mai întâlneşti cu steaua?

–          Promit! Acum du-te şi te culcă.

Despre Intelesuri Separate

Un gentleman gandeste ce vrea si spune ce trebuie.
Acest articol a fost publicat în Momente si schite. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

