Momente – 1.0 –


– Scuze, scaunul aceste e liber?

– Da, e liber, spuse o tipa bruneta, cu parul strans la spate. Il poti lua linistit.

– Mersi frumos, am spus eu, asezandu-ma increzator pe el.

Tipele se uitau la mine incercand sa isi ascunda stupoarea. Rup tacerea care se asezase de cateva secunde:

-Imi cer scuze ca am profitat de semantica, dar daca va intrebam daca pot sa ma asez, aveam sanse 50% ca raspunsul sa fie pozitiv. Asadar, mi-am asumat riscul de a ului, pe de o parte, si de a sparge gheata intr-un mod original…

Bruneta si prietena ei inca taceau, cu buzele putin intredeschise si ochii mari, care ma fixau intr-un mod in care nu puteam sa imi dau seama daca era de bine sau de rau.

– Bun atunci, am spus eu, dupa alte cateva secunde, va las sa va linistiti si ma intorc in cateva minute. Imi place sa fac conversatie, si nu monolog, am adaugat zambind, in timp ce ma ridicam de la masa lor, sa ma indrept spre masa mea.

– Pai o conversatie prespune cel putin o intrebare, o cerere de feedback, si eu n-am prins asta pana acum in ceea ce ai zis, spuse bruneta, spargand tacerea.

Ochii ei sticleau a victorie si buzele i se transformara intr-un suras strengar.

– Si ce infrangere mai demna decat sa fii batut cu propriile tale arme, am spus, inca in picioare in fata lor.

– Te dai batut asa usor, dupa o replica atat de vicleana de inceput?, spuse rapid prietena brunetei, o blonda tunsa scurt, lasandu-se pe spatarul scaunului si incrucisandu-si bratele.

– Nu m-am dat batut, ma duceam sa ma re-organizez si apoi ma intorceam. Dar cred ca nu mai e nevoie acum, incep sa imi simt din nou picioarele, am spus zambind.

Nu am lasat loc de replica si am adaugat rapid:

– Ca sa o luam de la inceput, eu sunt Marius, si am vazut ca sunteti singure de ceva vreme si am zis ca e mai frumos sa ne unim timpul si spatiul pentru a creea noi oportunitati de cunoastere.

– Asadar, o sa iau loc la masa voastra, chiar daca mi-am furat acest drept, am mai adaugat eu, in timp ce ma asezam la loc pe scaunul de lemn.

– Ok, fair enough, spuse bruneta, dar tot nu inteleg de ce tocmai la masa asta? Dam impresia cumva ca ne plictisim sau ca am dori companie?

– Ca sa nu dau dovada ca alegerea voastra a fost pur intamplatoare, o sa raspund la aceasta intrebare. Da, din ce mi-am dat eu seama, nu sunteti aici doar sa povestiti ce s-a intamplat saptamana trecuta, ci ati venit sa gasiti subiecte de povestit saptamana viitoare.

– Serios?, intreba bruneta, lasandu-se si ea pe spate si incrucisandu-si bratele defensiv. Si cum ti-ai dat tu seama de asta?

– In primul rand, nu va concentrati atentia una alteia, ci sunteti atenta si la ce se intampla in jur. Vorbiti intre voi des, dar sunt destul de multe pauze in care doar ascultati muzica si va uitati imprejur. Cateodata va mai jucati pe telefon, ca si cum nu ati vrea sa fi plecat inca. Asta mi-a demonstrat ca nu sunteti aici sa povestiti si apoi sa plecati, ci sa ramaneti. Bauturile sunt long drinks iar imbracamintea nu denota casual BFF meeting ci ceva mai mult.

Ma opresc sa analizez feedbackul iar bruneta a raspuns rapid:

– Continua…

– Stati de o ora aici si am vazut o tentativa de pick-up esuata de tipul cu tricou mulat. Nu stiu ce a zis, dar din zambetul vostru fortat si cuvintele scurte, si mai ales dupa mimica conversatiei dintre voi dupa acel moment, mi-am confirmat ca totusi nu ati prefera sa va terminati seara singure.

– Cu toate ca terminatul serii singure e cam mult spus, poti sa consideri iertat furtul locului la masa. Totusi, spuse bruneta, aplecandu-se spre masa si eliminand pozitia defensiva, si facand o pauza de cateva secunde, uitandu-se la prietena ei, ti-ai castigat dreptul de a ramane.

Si zambi larg, afisand o dantura perfecta si ochii ii devenira dintr-o data calzi…

Despre Intelesuri Separate

Un gentleman gandeste ce vrea si spune ce trebuie.
Acest articol a fost publicat în Momente si schite și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

